Optimer din e-handel med den rette emballage

nyhedstemplet

Det er ikke lige meget, hvordan du pakker dine varer, når du sælger online. Som kunde betyder det noget, at den varer, man har bestilt, er pakket ordentligt og forsvarligt ind. Dels for at sikre at varen kommer sikkert frem uden skrammer, men også for at gøre udpakningen til en oplevelse. Læs med her og find ud af, hvordan du kan optimere din e-handel med den helt rigtige emballage.

En papkasse er ikke blot en papkasse

Det er ikke lige meget hvordan du pakker dine varer, når du sender dem afsted til kunderne. Derfor bør du som webshopejer bruge lidt krudt på at tænke over, hvordan du sender varerne ud i verden.

Papkasser kan bruges på forskellig vis i din webshop. Papkassen skal sikre dine produkter, når de skal fragtes med et fragtfirma ud til kunden. Den rette papkasse kan også være det, der sætter prikken over i’et i kundeoplevelsen, når man pakker dine produkter ud. Til sidst må du slet ikke undervurdere papkassen som en aktiv del af dine markedsføring. Du finder mange typer papkasser på https://www.pack2.dk/papkasser-187/.

pakke aflevering

En del af kundeoplevelsen

Forestil dig at du har betalt for et lækkert produkt, måske nye smykker eller smart interiør til din lejlighed. Det har sikkert ikke været billige produkter, men du modtager dem i en gammel papkasse, tydeligvis brugt til noget andet først. Kassens størrelse er lidt tilfældig, det var lige det man havde på lager, og derfor er der proppet en masse gamle aviser ned i kassen som ekstra fyld.

Når du endelig har arbejdet dig ned til produktet, ligger det i den samme kasse eller pose, som producenten leverede den i. Så her står du som kunde med et dyrt produkt, som er pakket temmelig tilfældigt, og webshoppen har ikke engang gidet pakke det om, før det blev sendt af sted. Nå ja og så efterlades du med en hel kasse fuld. Mon du nogensinde handler her igen? Derfor er pakke- og emballageoplevelsen ikke ligegyldig for dine kunder. Sørg for at pakke dine varer i papkasser, der passer i omfang til dine produkter. Har du mange forskellige typer af varer og køber dine kunder i forskellige mængder, så hav papkasser i forskellige størrelser på lager.

Papkassen som markedsføring

Papkassen og resten af emballagen er også en vigtig del af din markedsføring. Er du en webshop, der skilter med at være grøn eller bæredygtig, så pak dine varer i økovenlig emballage og fortæl det gerne på papkassen. Promover din webshop med papkasser med påtrykt logo eller sæt et logoklistermærke eller -stempel på dine papkasser, når du sender varerne af sted. Det øger din synlighed.

Neutrale papkasser kan også bruges til at sende diskrete forsendelser. Det kan være nødvendigt hvis du sender meget dyre highend-produkter, som helst ikke skal tiltrække tyves opmærksomhed, når pakken stilles på modtagers adresse. Sælger du for eksempel sexlegetøj eller frækt lingeri er det heller ikke sikkert, at dine kunder er interesserede i at skilte med pakkens indhold over for hverken fragtmanden eller naboerne.

Comments are Disabled